לקבלת הצעת מחיר בשבילכם מלאו את הפרטים הבאים

כוסות שתיה (לא) קלה

עמוד הבית  

>  כוסות שתיה (לא) קלה

כוסות שתיה (לא) קלה

האם כוסות לשתייה קלה הפכו שוליות במסעדות בארץ?

האם נכונה התחושה כי מרבית כוסות השתייה הקלה המוצעות במסעדות דומות אחת לשניה ובכלל אינן מתכתבות עם כלי ההגשה האחרים?

מטרת מאמר זה לנסות להבין כיצד כוסות מים הפכו כלי זניח שאינו נילקח בחשבון במסגרת ההשקעה בעיצוב חווית הלקוח בתחום ההסעדה בארץ, והאם אפשר גם אחרת…?

אחסון:

אחת הבעיות התפעוליות הנפוצות ביותר בתחום ההסעדה היא החוסר במקומות האחסון. ברכישת כלי ההגשה, מנהלים נאלצים להתחשב במקום האחסון העומד לרשותם במסעדה. אחד הכלים שהכי מושפע מהשיקול הזה בישראל, הוא כוסות המים/שתיה קלה – רוב המסעדנים בארץ מעדיפים לחפש כוסות שתיה מעוצבות כך שיוכלו להיערם אחת על השנייה וכך ניתן לחסוך במקום. החיפוש אחר כוסות שתיה נערמות בלבד מגביל ומצמצם משמעותית את אפשרויות הבחירה לכדי 3-4 עיצובים, החוזרים על עצמם בגרסאות טיפה שונות בין יצרן ליצרן. מובן שבמצב בו כוסות השתייה הקלה זהות במרבית המסעדות, הן לא תורמות לעיצוב המסעדה או מתאימות בכלל לשפה העיצובית של יתר כלי ההגשה שנבחרו בתשומת לב.

מעבר לחוסר הבידול בעיצוב, מרבית הכוסות הנערמות משדרות בצורתן (ולרוב בסוג הזכוכית הזול שהן מיוצרות ממנו) רמת הגשה מאוד נמוכה.

חלק מהכוסות המוגדרות בארץ כנערמות, אפילו לא מיועדות לכך על ידי היצרנים ומנצלים את העיצוב שלהן (הצר יותר בתחתית מאשר בשפה) כדי לדחוס אותן אחת בשנייה. שימוש זה מייצר לרוב שריטות לא אסתטיות בתוך הכוסות, הבולט לעיני אורחי המסעדה.

התפיסה הישראלית לגבי כוסות שתיה שונה בהחלט מהתפיסה המדינות אחרות באירופה. ב-90% מהמסעדות ברחבי אירופה ניתן לראות כי כוסות המים ערוכות על השולחן מבעוד מועד לצד הסכו"ם מתוך המחשבה שכל אורח המגיע לאכול יהיה מעוניין בכוס מים לפני הזמנת המנות ויתר המשקאות. לעריכה מראש יש גם יתרונות תפעוליים:

  1. עריכת כוסות המים על השולחן חוסכת במקום האחסון שהיה צריך עבורן אחרת, בעמדות מלצרים/ארונות הגשה.
  2. על המלצרים מוטלת הגשת קנקני המים בלבד ויעילות הזמן שלהם משתפרת ללא זמן חלוקת כוסות שתייה לשולחן שהסועדים כבר יושבים בו.
  3. ניתן לבחור בשיטת עבודה זו כוסות שתייה ממגוון רחב יותר ללא צורך בתכונת המערום ועל כן מתאפשר לקחת בחשבון שיקולים של עיצוב ונראות המסעדה בבחירת הכוסות.

 

עלויות:

תופעה נפוצה נוספת בבחירת כוסות המים היא הסתכלות על מחירן והעדפת מוצר זול על פני מוצר איכותי ו/או מעוצב. הניסיון לחסוך בהוצאות נכון בכלליות לכל עסק, אך עם זאת חשוב לבחון את ההוצאות מבחינת עלות-תועלת. בכל מסעדה קיימים פריטים עיצוביים בהם מושקעים כספים המשרתים את נראות המסעדה ואווירתה הכללית. כוס השתייה הקלה משחקת תפקיד עיצובי בין אם רוצים או לא, מעצם היותה הפריט הכי נפוץ על שולחנות הסועדים. לצורך השוואה, רכישה של כוס שתיה יוקרתית ויפה לעומת כוס שתיה זולה ופשוטה, תסתכם בהבדל של סדר גודל בין 3-4 שח לכוס. אם נבחן את הצריכה הממוצעת של כוסות שתיה קלה במסעדות חזקות, עם הרבה עבודה, נראה כי סה"כ הפער לא מאוד משמעותי ומסתכם בהוצאה שנתית של כ-1,500-2,000 ש"ח בשנה.

האם אורחי המסעדה אוהבים לקבל כוס שתיה זולה שנראה כי לא בוצעה בה השקעה כספית כלל? התשובה היא לא. לדעתנו בסופרנובה, אם זה סך ההבדל בהוצאה השנתית על כוסות מים/שתייה קלה בין כוסות המשדרות זול ו'כמו כולם' לבין כוסות שתייה יפות, יוקרתיות ואיכותיות המתכתבות עם עיצוב המסעדה ומבדילות אותה ממקומות אחרים, העלות בהחלט מצדיקה את התועלת.

 

תכולה:

עוד שיקול בבחירת כוסות המים בישראל הוא עניין התכולה. מרבית המקומות בארץ מחפשים כוסות שתיה קלה בתכולה הנעה בין 280-320 מ"ל. לצורך השוואה, באירופה, תכולת הכוס תנוע בין 250 מ"ל ל- 600 מ"ל . מאיפה נובע ההבדל? במסעדות בארץ נהוג להגיש ללקוח את כוס השתייה הקלה מלאה עד סופה על מנת להעביר את התחושה כי הלקוח קיבל את מלוא התמורה עבור כספו או נוכחותו במסעדה. אך מי באמת אוהב ללגום מכוס משקה המלאה עד סופה כמו צ'ייסר? זה נראה לא טוב ומגדיל את הסיכויים לשפוך מעט מהמשקה בלגימה הראשונה ממנו. אם פועלים לפי התפיסה הרווחת במסעדנות בכל שאר העולם, שניתן להגיש כל כוס ולמלא אותה בכמות הנוחה לשתייה ללא מילוי עד השפה, נראה כי תכולת הכוס פחות עקרונית מלכתחילה. גישה זו אם כן, מרחיבה משמעותית את האפשרויות העיצוביות לבחור מהן.

 

לסיכום, כשפותחים את המחשבה לכיוון שכוסות המים/שתייה קלה הן גם חלק משמעותי מחוויית האירוח ומעיצוב המסעדה, זה מורגש על ידי האורחים. ניתן לרכוש מגוון מעניין של כוסות שתייה בצורות מעניינות, במגוון צבעים ובטקסטורות מעוצבות, מבלי להסתבך יותר מדי מבחינה תפעולית או מבחינת גידול משמעותי בהוצאות.

לרוויה…

עוד מידע בנושא...

מלאו את הפרטים הבאים

ונחזור אליכם הקדם


קידום אתר בגוגל קידום אתר בגוגל